Kindly be Informed that Malaysia will be having public holidays on Sept 9th and 16th. Delays in order fulfillment is expected. Thank you!
Free shipping for orders over RM200.00 within Peninsular Malaysia
RM95.00
Pujangga Melayu
Price RM95.00
Product SKU 978-967-0627-02-1
Brand Wadi al-Irfan
Reward Points 95
Availability 5
Quantity
Description

Siri Novel Persuratan: Pujangga Melayu - kulit lembut

Pengarang: Mohd Affandi Hassan
ISBN: 978-967-0627-02-1
752 muka surat
Penerbit: Wadi al-Irfan
Dicetak atas kertas bermutu dan ringan!
Harga: RM95.00, 

"Sebagai sebuah novel persuratan, Pujangga Melayu membicarakan kehidupan manusia secara keseluruhan, meliputi aspek kerohanian, intelektual, dan beberapa persoalan penting dalam penulisan kreatif dan akademik."

Sebuah adikarya persuratan Melayu mutakhir yang ditunggu-tunggu sejak 20 tahun dahulu, karya pengarang persuratan yang terkenal, Mohd Affandi Hassan.

Pujangga Melayu adalah gabungan empat novel:

1) Jejak Warisan (terbit 1994)
2) Citra Pujangga (terbit 1994)
3) Tampang Sasterawan (terbit 1994)
4) Wajah Pendeta (terbit 1996)

Istimewanya edisi ini, ia dilengkapi dengan indeks bagi konsep-konsep penting yang diwacanakan.

“Dengan novel persuratan, aku maksudkan novel yang mementingkan hikmah, kebijaksanaan, ilmu, nasihat, petua, pengajaran, amaran tentang kebaikan dan keburukan. Sebuah novel yang tidak menjadikan khayalan sebagai dasar cerita, sehingga memungkinkan ditulis novel-novel tentang perkara-perkara yang berada di luar kemampuan akal manusia memahaminya, seperti tentang syurga dan neraka, kehidupan di dalam kubur dan hal-hal seumpama itu. Novel persuratan mengawal dengan ketat temanya, supaya tidak hanyut di alam khayal bersama emosi liar yang dipandu seluruhnya oleh iblis, seperti yang dibuat oleh para penulis novel sastera. Para penulis novel sastera mementingkan cerita, emosi, peristiwa yang aneh-aneh, watak yang juga aneh-aneh. Novel sastera tidak mementingkan idea.” 

(Pujangga Melayu, 2017)

Reviews (0)
view all
back
0
0 reviews
HighlightsMore